cherrycraft.pl

Dom i Ogród

Kiedy mówimy prestiżowe marki ubrań
Lifestyle

Kiedy mówimy prestiżowe marki ubrań

Mówią, że to nie szata zdobi człowieka. Chociaż z pewnego punktu widzenia jest to prawda, to od dawna nie da się ukryć, że to, jaka metka, mniej lub bardziej, wystaje z naszej kreacji, świadczy o statusie materialnym i pozycji społecznej szczęśliwego jej posiadacza. Oryginalna, najwyższej próby biżuteria, stroje od znanych projektantów, torebki czy buty wprost z wybiegów domów mody. Wszystkie te elementy składają się na wizerunek swego użytkownika, który, będąc szczęśliwym posiadaczem artykułów nieosiągalnych dla przeciętnego zjadacza chleba, buduje swoją pozycję i prestiż.

Prestiż ma swoją cenę

Na rynku obecnych jest wiele firm odzieżowych, których produkty uchodzą za te o najwyższej jakości. Prestiżowe marki ubrań są noszone przez ludzi majętnych, gotowych przeznaczyć na atrybuty swojego bogactwa kwoty, o których wielu się nawet nie śniło. Bycie wyjątkowym i posiadanie rzeczy nieosiągalnych dla ogółu są dla wielu warte każdej ceny.

Prestiż, który spada

W związku z tym, że słowo „prestiż” jest utożsamiane z szacunkiem, klasą i niepodważalnym autorytetem, wiele marek, które przez długi czas cieszyły się mianem luksusowych, obecnie nie są już postrzegane jako najbardziej wśród ludzi bogatych produkty pożądane. Wszystko to przez stopniowe dopasowywanie poziomu cen do statusu materialnego społeczeństwa. Dziś już niejedna kobieta może pochwalić się torebką czy portfelem zdobionym logo domu modowego Michael Kors. Louis Vuitton także utracił na znaczeniu w rzeczywistości luksusu. Żadna kobieta nie lubi, gdy na balu pojawi się inna dama prezentująca swoje wdzięki w tej samej kreacji. Identyczna zasada tyczy się metek na ubraniach. Im coś jest bardziej powszechne, tym szybciej przestaje być postrzegane jako luksusowe.

Prestiżowe, czyli jakie

Jak wcześniej wspomnieliśmy, świat mody to strefa luksusu, do której trudno się dostać a łatwo można z niej wypaść. Są jednak projektanci, których propozycje od wielu lat utrzymują swój status i nie wygląda na to, by kiedykolwiek miały go oddać. Jako najbardziej prestiżowe marki ubrań postrzegane są obecnie pozycje od takich twórców stylu jak Bottega Veneta, Channel czy Prada. Marki te od wielu lat utrzymują swoją jakość i ceny na poziomie dostępnym dla najbardziej majętnych obywateli. Być może tajemnica prestiżu tkwi obecnie głównie w niepowtarzalności? Takie założenie stanowiłoby niepodważalny argument dla statusu, jaki osiągnęła marka Bettega Veneta, której garnitury tworzone na specjalne zamówienie nie mają sobie równych i dają swojemu właścicielowi poczucie niepodważalnej wyjątkowości.